Sunday 22 July 2012

Välillä yläkertaa (head)

Alakerran romut paikallaan joten aika siirtyä yläkertaan. Täällä ei mitään ihmeellistä eli paikat puhtoisiksi ja romut takaisin sisään. Uudet tiivisteen luonnollisesti kasauksen yhteydessä kaikkialle.

Block is ready so now I can do the head. Nothing fancy here just new steam and cam seals. Also lapped the valves.



Peruskorjauksena alumiinikannelle piti suorittaa pakosarjan pinnapulttien holkittaminen. Joku edellinen seppä oli muutamiin kohtiin kääntänyt isommat pinnapultit ja tietysti vääntänyt ne sinne vinoon. Päätin tehdä insertit siten että ulkopuolelle M14x2 kierre ja sisälle MF10x1.25. Inserttien materiaaliksi otin laakeripronssin. Mukavan liukasta tavaraa eikä hapetu kiinni kumpaiseenkaan pintaan.

Well as most 7M heads this also has suffered a failure on exhaustmanifold fasteners. Was thinking to do the job with helicoil but did not have enough of them. So did my own inserts from bearing bronze. It's realy nice material to work with. Outside has M14X2 thread and inside MF10X1.25 thread.






Puhtaita rumuja on mukava alkaa kasaamaan :) .

Clean and ready for assembly. Used Cometic seals on this engine. Seems to be quite good quality but time will tell are they as good a Toyotas own.






Kone kasaantuu Cometicin tiivisteiden saattelemana. Mukava oli huomata että pakopuolen kaikki tiivisteet matallirakenteisia.
Nyt ei sitten pariin viikkoon tallille edes ennätä joten byhyy-byhyy se ei koskaan valmistu.

Kyllä se taas kestikin mutta nyt kansi kasassa. Eihän siinä kasaamisessa pitkään mene mutta kun ei koko tallille ennätä.



Jos vaikka tulevana vloppuna naittaisi lohkon ja kannen yksiin. Nämäpä ovatkin toisilleen aivan vieraita eli eri moteista riivitty kasaan.

No comments:

Post a Comment