Saturday 12 May 2012

Oldcrappy etenee. (Going slow... but going)







Tänään sitten puuhastelin etusatulat paikalleen. Sovitteet toimivat täydellisesti joten ei ollut edes paha asennus.

My brakets worked like I planned so front calipers are done. Just have to do some finishing touch to them.









Levyt ja satulat täyttää mukavasti 17" vanteen.




NISSAN tekstin joutunee koneistamaan pois ettei herkimmät Tojo ihmiset ota herneitä. :P




Sovite koneistuksen jälkeen.



Hieman turhan tiukka sovite mainasi tulla mutta CRC:n -40 ruoste spray juttu viilensi holkin kivasti ja sitten se tipahti paikalleen.




Jos satulat eivät olisi olleet oikeassa linjassa levyyn nähden tämä olisi ollut helposti korjattavissa. Holkkeja ei olisi tarvinnut uusia sillä tein sovitteen ja Tojon omien korvakkeiden väliin prikat joiden paksuutta muuttamalla linjausta voitaisiin säätää. Mitoitukseni mukaan 4.2mm prikat piti olla sopivat (ja nehän oli) mutta lisäksi tein 3.7mm ja 4.7mm prikat. Tiedä sitä olisiko tuolla 0.5mm heitolla ollut mitään merkitystä mutta kun tehdään juttuja niin tehdään ne kunnolla.








Nyt edessä jarrujen modaus lähes valmis. Sovitteet, prikat ja holkit vielä viimeisteltävä eli hieman reunoista terävyyttä pois. Sitten kevyt hiekkapuhallus (ei olastuksiin tai prikkojen pintoihin) ja sähkösinkitys. Tulee niiiin nättiä.
Jarruletkut pitää vielä teettää niin sitten pääsee irroittamaan vanhat satulat linjoista. Myös oikean mittaiset pultit pitää käydä ostamassa (nyt niillä kiinni mitä löytyi nurkista).

Sitten olisikin takajarrujen vuoro.


 Tight fit.

1 comment:

  1. Hyvältä näyttää ja kiva seurata projektia. Meillä tuo sähkösinkitys onkin seuraava työvaihe mitä pitäisi tehdä. Meillä myös hieman uudistus projektia menossa siis. https://www.laxstrom.com/

    ReplyDelete